Se svými skromnými 3,5 lety praxe rozhodně nepatřím mezi veterány našeho pedagogického sboru. Ale už se ani s ohledem na tvrzení, že 80% dovedností si průměrný učitel osvojí v prvních 5 letech, nepovažuji za úplného zelenáče. Nicméně i ti zkušení jistě ocení článek „5 MISTAKES NEW TEACHERS MAKE“ dostupný zde.

1. Nedávejte svůje telefonní číslo rodičům – oddělte profesní a soukromí život! (Ani váš lékař, zubař, účetní nebo právník vám nesdělí svůj osobní tel. kontakt)

2. Nekřičte na celou třídu – jsou různé jiné, efektivnější metody, jak docílit klidu ve třídě. Mluvte s konkrétním rušitelem nebo použijte odpočítávání. A to klidně bez hlasu jen na prstech – oceníte, když vám „odejde“ hlas 😉

3. Obejde se to i bez Vás – nebojte se toho, že jste nenahraditelní a že bez Vás to nepůjde. Půjde, a když se třeba po nemoci vrátíte, studenti Vás rádi uvidí. Jak se říká – zdraví je na prvním místě.

4. Připravte si hodinu tak, aby jste mohli improvizovat. Začínající učitel často nedokáže odhadnout, co všechno se v dané výukové jednotce stihne. Navíc technika je zrádná a i sebelepší plán hodiny se může zbortit jako domeček z karet. Proto mějte při ruce nejrůznější kvízy, pracovní listy atp. abyste byly vždy schopni využít celou dobu, kterou máte k dispozici.

5. Je to o lidech – nebojte se „ztratit“ trochu času tím, že si s žáky promluvíte i o jejich zájmech a koníčcích. Cítí-li děti Váš osobní zájem o ně, stane se učení nejen efektivnějším, ale i příjemnějším.

6. Pracujte se zasedacím pořádkem i během školního roku.

A ještě něco pro zasmání …….

http://www.buzzfeed.com/antwaunsargent/signs-you-are-a-new-teacher?bfpi#.cb8PEvpx9